Marianne Sijberden

Banner_Marianne Sijberden3

Marianne vlindert op het web
De vesting is net een therapeutisch toneelstuk. De opgewonden dokter Tinus maant iedereen tot kalmte. Tussen cultuur en theater wandel ik naar het kantoor van Marianne Sijberden. Ze heeft haar vleugels uitgeslagen in een ballroom van de voormalige buurtsuper Jo Buiten, nu een kiosk met allerlei bedrijfjes. Het uitzicht op de kerk is magisch. Marianne (33) danst in de ballroom, vol bladen en gadgets, met ideeën en taal. Ze studeerde communicatie en journalistiek. Haar eerste baan was bij Uitgeverij De Kazerne. Daarna werd ze freelance voorlichter bij het Brabants Landschap. Ze begon met Twitter en toen ontdekte ze een gat in de internetmarkt.

Niets is wat het lijkt. Wie is Marianne Sijberden? Zelfkennis is het begin van wijsheid. “Ik ben heel eigenzinnig, ondernemend. Hoezo lukt iets niet? Ik kan goed praten, mijn hoofd zit altijd vol ideeën, ik stik van de plannen, maak wel een afweging. Mijn zwakke kant bestaat uit uitstelgedrag, vreselijk. En met efficiënt werken heb ik moeite”, zucht ze na een daverende lach. Is kansen grijpen een kwestie van opletten en doorzetten? “Ik zag op Twitter dat webwinkels iemand zochten om persberichten te schrijven. Reageren op tweets heeft zin! 

Ik ben heel eigenzinnig, ondernemend. Hoezo lukt iets niet?  

Perswinkel
Ik ging persberichten schrijven voor webwinkels en richtte en passant De Perswinkel op. Zo ben ik zichtbaar op het web. Het liep storm! Ik ben een pr-bureau. Ik schrijf niet alleen persberichten, maar stuur ze ook naar bladen. Ik ben de schakel tussen webwinkels en bladen en breng de hele dag goed nieuws. Iedereen blij!” Ze steekt haar handen in de lucht. Een vlinder met een big smile! Baby De Perswinkel kreeg een groeistuip. Ik kijk naar kasten vol bladen over kinderen, wonen en duurzaamheid, want anders gaat de aarde naar de knoppen. Haar specialiteiten. Nee, ze is geen type voor Ladies Fashion…

Persbeeldwinkel

Trendwatcher Marianne Sijberden woont niet in Amsterdam heeft geen showroom, maar is zichtbaar op internet. De Perswinkel kreeg al snel versterking van De Persbeeldwinkel voor de shoppingpagina’s der kranten en bladen. Weer een idee! En ze bedacht een verdienmodel! Een hele kunst op internet. “Wea56bwinkels plaatsen een beeld in mijn beeldbank en betalen ervoor. Gemiddeld zitten er 1000 beelden in de beeldbank. Intussen hebben bladen 2600 beelden heel gebruiksvriendelijk en gratis gedownload. Vermelding vanhet webadres van de klant is verplicht. Stylisten kunnen zelfs zoeken op kleur. Handig voor bladen met een kleurthema.” Ze laat me haar column in Babywereld zien. Ik smelt… Contact leggen met de media is voor veel bedrijven een crime. Marianne verzorgt ook cursussen persberichten schrijven en geeft cursussen aan webwinkeliers. Ze runt De Perswinkel en De Persbeeldwinkel met behulp van een vast team zzp’ers. “Ik wil een Europees merk worden”, zegt ze en dat klinkt volhardend.

 

Contactgegevens

 

 

 

Marianne Sijberden

PR-bureau De Perswinkel
Hoogstraat 1
4285 AE Woudrichem
06 41937341

www.perswinkel.nl
marianne@perswinkel.nl

linkedin facebook twitter insta

Vakgebied

Public Relations   

Contactgegevens

 

 

 

Beeldbank De Persbeeldwinkel
Hoogstraat 1
4285 AE Woudrichem

06 41937341

www.persbeeldwinkel.nl
marianne@perswinkel.nl

linkedin facebook twitter insta

Vakgebied

Public Relations   

Bekijk ook de andere vrouwen