Nicole Freid

Banner_NicoleFreid

HAK appelmoes: een traditie van meer dan 60 jaar
Appelmoes is één van de oudste producten van HAK. De eerste HAK appelmoesproductie vond plaats in 1952. De appels werden destijds verspreid in het hele dorp Giessen, door de inwoners geschild en bij een steenfabriek op een oven gedroogd. De producten werden toen ook al goed verkocht, vandaar dat eind 1952 de eerste Conservenfabriek H.C. Hak werd geopend. Toen al onderscheidde HAK zich met haar appelmoes door de kwaliteit en eigen receptuur met een mix van specifieke appelrassen. Deze specifieke mix zorgt er vandaag de dag nog steeds voor dat de appelmoes van HAK uniek is qua smaak, structuur en kleur.

 Leven uit afhankelijkheid.

Het principe van wederkerigheid en respect voor mens en natuur bij alles waar Hak voor staat.

Nederlanders en Appelmoes
Consumentenonderzoek van No Ties (2013) en Ipsos (2014) in opdracht van HAK. Uit onderzoek1 blijkt dat 80% van alle Nederlanders wel eens appelmoes koopt. Als we het kopen, hebben we meestal meerdere potten op voorraad. Vrijwel alle appelmoes kopers (90%) eten appelmoes ’s avonds bij het eten, bij aardappelen, groenten, vlees of vis en bij patat. “Appelmoes eten we vooral bij maaltijden waarbij we dat gewend zijn. Daardoor is appelmoes een beetje te gewoon geworden terwijl het juist een erg veelzijdig product is dat op veel verschillende manieren te gebruiken is”, aldus Nicole Freid, Marketing directeur van HAK. “Wij laten met de nieuwe commercial zien dat je volop kunt variëren met HAK appelmoes door het net even anders dan normaal te combineren. Waarom niet een keer een Hollandse gemengde salade met een appelmoesdressing of een oud-Hollandse hete bliksem van appelmoes. Hollands eten kan nog zó veel lekkerder zijn, als je maar weet te variëren.” HAK appelmoes is niet weg te denken uit de maaltijd van veel Nederlanders. Meer dan de helft van de appelmoes liefhebbers geeft de voorkeur aan het HAK merk. Gewone appelmoes is veruit het populairst (97%), gevolgd door biologische appelmoes (47%) en appelmoes met kaneel (42%). Kopers waarderen HAK appelmoes om de goede, constante kwaliteit en de betrouwbaarheid. Per jaar worden er maar liefst 16 miljoen potten HAK appelmoes verkocht.

Wie is Nicole Freid?
Nicole Freid directeur Marketing & Innovatie van HAK. Voordat ze bij HAK ging werken, had ze verschillende functies op ad-interim basis bij Mars Nederland. Gestudeerd heeft ze aan de Int. School of Economics in Rotterdam en aan de Ecole Superieure de Commerce Bordeaux. Nicole is getrouwd en heeft twee kinderen.

Waar is Nicole mee bezig?
Samen met de nieuwe Hak-kok Steef Cuijpers het bord inspireren, dit is de uitdaging waar Nicole voor gaat. Net zoals Ilse de Lange, puur en Hollands, maar toch steeds weer een beetje anders. 

 

Contactgegevens

 

 

 

Nicole Freid 
HAK BV 
Giessen
0183 44 66 34

www.hak.nl
www.woensdaghakdag.nl
nicole.freid@hak.nl

Vakgebied

Levensmiddelenindustrie  

Bekijk ook de andere vrouwen